Sag nr. 1
denne sag var klager utilfreds med apotekets behandling, da klager ville købe et knæbind til sin ægtefælle. En medarbejder mindede den medarbejder, der betjente klager, om, at der skulle foretages mål af knæet, og en anden medarbejder talte meget hårdt og med brug af ukvemsord til klager, da klager oplyste, at knæbindet ikke var til klager selv.
Apotekeren har i sin udtalelse blandt andet afvist klagers beskrivelse af dialogen og har herunder oplyst, at det var klager, der reagerede meget voldsomt, da apotekets medarbejder konstaterede, at apoteket ikke kunne foretage mål, når knæbindet ikke var til klager selv.
Apotekernævnet konstaterede i forbindelse med sagens behandling, at der var meget stor uoverensstemmelse mellem klagers og apotekets oplevelse/beskrivelse af forløbet.
Apotekernævnet noterede sig, at klager kritiserede navnlig den ene medarbejder for at optræde råbende og med en hård tone, hvilket imidlertid er afvist af apoteket, der har beskrevet, at klager under forløbet optrådte på en meget bestemt og ubehagelig måde.
Apotekernævnet konstaterede endvidere, at der ikke forelå yderligere oplysninger, som gjorde det muligt at afdække forløbet.
Apotekernævnet fandt på den baggrund ikke grundlag for at kritisere apoteket for manglende overholdelse af God Apotekerskik.